Τηλεκπαίδευση / Χρεώσεις δεδομένων παρά τις κυβερνητικές εξαγγελίες

  • Ξέχασε το υπουργείο Παιδείας να συμφωνήσει με τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να συνδέονται ατελώς στις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης

Ακόμη ένα αφήγημα της υπουργού Παιδείας πέφτει στο κενό. Διότι, παρά τις εξαγγελίες ότι θα υπάρχει μηδενική χρέωση στα δεδομένα για τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, η πραγματικότητα τη διαψεύδει.

«Η υπουργός επαναλαμβάνει πως τα data δεν χρεώνονται. Ύστερα από δέκα ημέρες, στη μέση του μαθήματος, μου έρχεται μήνυμα από τη Vodafone ότι με ‘κλείνει’ διότι κατανάλωσα πολλά δεδομένα. Ειδοποιώ τα παιδιά πως αναβάλλεται το μάθημα. Παίρνω τηλέφωνο και μια υπάλληλος μου λέει πως χρεώνομαι κανονικά.  Έπειτα από επικοινωνία με συναδέλφους, ενημερώνομαι πως έχει συμβεί και σε άλλους» τονίζει η εκπαιδευτικός Κατερίνα Ανδρινοπούλου.

Αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα. «Τη μια μου έλεγαν ότι χρεώνεται κανονικά, την άλλη ότι χρεώνεται αν κοινοποιήσω κάτι, την άλλη ότι μόνο από κινητό δεν υπάρχει χρέωση. Απελπίστηκα. Διότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούμε να κάνουμε μάθημα με κινητό.  Έπειτα από μέτρηση που έκανα, συνειδητοποίησα ότι μετά τις τέσσερις ώρες μαθήματος μέσω Webex, χάλασα 500 gigabyte, τα οποία κατανάλωσε η εφαρμογή. Αδυνατώ να πληρώσω τόσα λεφτά».

Τελικά η εταιρεία τηλεπικοινωνιών την ενημέρωσε ότι «η δωρεάν χρέωση αφορά μόνο τις κάρτες sim κινητών και μόνο αν γίνει hotspot το κινητό και μέσω αυτού συνδεθεί το τάμπλετ ή το λάπτοπ». Αυτό είναι κάτι «για το οποίο ούτε η εταιρεία ούτε το υπουργείο μας ενημέρωσε. Προβλέπεται πανωλεθρία εντός ολίγων ημερών» λέει η Κατερίνα.

Οι εκπαιδευτικοί σώζουν την παρτίδα

Όμως, οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή και παλεύουν για τα παιδιά. «Παλεύουμε για να συμμετάσχουν.  Όταν τους είπαμε πως κλείνουμε, πρώτη φορά έπειτα από 20 χρόνια καριέρας είδα παγωμάρα. Δεν ήθελαν» υπογραμμίζει η Κατερίνα.

«Ο πόνος μας ως εκπαιδευτικών που παλεύουμε είναι πως κανείς δεν ξέρει τι περνάμε όλη μέρα για να κάνουμε μάθημα και το υπουργείο θεωρεί τα εύσημα δικά του. Εμείς κάναμε τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή. Διότι, αν δηλώναμε αδυναμία, δεν μας υποχρέωνε η εγκύκλιος να κάνουμε μάθημα».

Σε αυτή την ιστορία είναι εμφανής η αποτυχία του υπουργείου Παιδείας να διαχειριστεί την υγειονομική κρίση σε όλα τα επίπεδα, η αδυναμία του να εφοδιάσει την εκπαιδευτική κοινότητα με τα απαραίτητα εργαλεία για να γίνονται κανονικά τα μαθήματα και η κατάρριψη των ισχυρισμών της Ν. Κεραμέως ότι όλα βαίνουν καλώς.

Τίποτα δεν βαίνει καλώς. Οι εκπαιδευτικοί είναι εξαντλημένοι και απογοητευμένοι.  Όμως, αυτοί σώζουν την παρτίδα. Αυτοί είναι οι ήρωες μέσα στον βούρκο της ανοργανωσιάς.

ΥΓ.: Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές το υπουργείο Παιδείας έβγαλε ανακοίνωση στην οποία αναφέρεται ότι «κατόπιν σχετικού αιτήματος των υπουργών Παιδείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης προς τους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους εξασφαλίστηκε ότι η υφιστάμενη πρόσβαση μέσω τηλεφώνου στην πλατφόρμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Webex θα είναι πλέον και αυτή δωρεάν».

Γιατί τόσον καιρό η υπουργός δεν είχε κάνει τις απαραίτητες παρεμβάσεις προκειμένου να εξασφαλιστεί δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις πλατφόρμες; Είναι κάτι που σκοπίμως «παραλείφθηκε»; Γιατί δεν ενημέρωσε εξ αρχής τους εκπαιδευτικούς; Διότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που ήρθαν αντιμέτωποι με «παραφουσκωμένους» λογαριασμούς και υπερχρέωση δεδομένων που είναι αδύνατο να ξεπληρώσουν. Το υπουργείο Παιδείας θα κάνει επιτέλους την αυτοκριτική του;

https://www.avgi.gr/