ΣΥΝΕΚ: Κοινά Κείμενα Για Όλα τα σχολεία. Ακυρώνουμε στην πράξη την κατηγοριοποίηση σχολείων!

Παρά τις δικαστικές αποφάσεις είναι δεδομένο ότι ο αγώνας μας δεν σταματάει εδώ. Οφείλουμε με πολύμορφες δράσεις να αποτρέψουμε την  κατηγοριοποίηση  των σχολείων μας. Στο πλαίσιο αυτό οι ΣΥΝΕΚ θέσαμε ξανά πρόταση στο ΔΣ της ΟΛΜΕ να αναλάβει την κατάρτιση κειμένων που θα αποτελέσουν κοινή απάντηση όλων των σχολείων στην πλατφόρμα του ΙΕΠ. Ωστόσο δεν υπερψηφίστηκε.

Ως παράταξη, σας είχαμε αποστείλει ενιαία κείμενα για την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και τους στόχους/τίτλους των σχεδίων δράσης για τον προγραμματισμό, που είναι η πρώτη ανάρτηση που απαιτεί η σχετική ΥΑ για την φετινή σχολική χρονιά. Σε συνέχεια αυτών (τα οποία επισυνάπτονται και πάλι) σας αποστέλλουμε τα αναλυτικά σχέδια δράσης καθώς και προτεινόμενο εσωτερικό κανονισμό, βασισμένο στις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως  υλοποίηση σχεδίου δράσης.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να τα υιοθετήσουν αυτούσια χωρίς καμία απολύτως διαφοροποίηση. Δεσμευόμαστε ότι, συντεταγμένα και ενωτικά, θα προχωρήσουμε όλο το επόμενο διάστημα στην συγγραφή κάθε επόμενου κειμένου που απαιτείται στη βάση των αιτημάτων του κλάδου.

Τα κοινά αυτά κείμενα αυτά φτιάχνονται για να αποτυπώσουμε την ενιαία μας στάση, για την αποφυγή της κατηγοριοποίησης, αφού όλα τα σχολεία θα δηλώνουν τα ίδια και για να αναδειχθούν τα διαχρονικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, με την ανάρτησή τους στην ιστοσελίδα των σχολείων, μη επιτρέποντας με αυτόν τρόπο την μετακύλιση των ευθυνών της Πολιτείας στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία. Στο πλαίσιο αυτό καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων  να επιλέξουν για όλους τους άξονες τον υψηλότερο βαθμό (4), ώστε να μην υπάρχει η δυνατότητα ποσοτικής διάκρισης μεταξύ των σχολείων.

Είναι δεδομένο ότι η πλούσια προσφορά κάθε συλλόγου διδασκόντων στους μαθητές και τις μαθήτριές  του, όπως κάνουμε όλα τα χρόνια, συνεχίζεται κανονικά με όσες δράσεις επιλεχθούν (σχολικές δραστηριότητες, εκδηλώσεις, προγράμματα κλπ). Συνεχίζουμε να στηρίζουμε με κάθε δημιουργικό και παιδαγωγικό τρόπο τα παιδιά μας, όμως δεν καταθέτουμε τις δράσεις αυτές στις πλατφόρμες του ΙΕΠ, παρά μόνο τα κοινά. Η  στάση μας αυτή αφορά στην αντίδρασή μας στην πολιτική της κυβέρνησης και στην αντίστασή μας στην προσπάθεια επιβολής μίας αξιολόγησης, αντίθετης με τις θέσεις του κλάδου.

Η συλλογική μας στάση δηλώνει ξεκάθαρα ότι ο κλάδος δεν θα υπακούσει στην ποινικοποίηση των αγώνων και στην κατάργηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας. Ενωμένοι/ες θα υπηρετήσουμε το δημόσιο Σχολείο και τον παιδαγωγικό μας ρόλο.

Τα βήματα που προτείνουμε για την ενιαία στάση όλων των σχολείων:

1. Στις συνεδριάσεις για την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-21 καταθέτουμε ως απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων το  επισυναπτόμενο κείμενο αποτίμησης χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση. Ακόμα και αν έχει ήδη αναρτηθεί η αποτίμηση, δίνεται το δικαίωμα τροποποίησής της από τις επίσημες οδηγίες.

2.  Για κάθε σχέδιο δράσης, καταθέτουμε ως τελική απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων το επισυναπτόμενο κείμενο με τους στόχους και τους τίτλους σχεδίων δράσης χωρίς καμιά διαφοροποίηση, εξειδίκευση, συμπλήρωση. Το ίδιο πράττουμε και για τα αναλυτικά σχέδια δράσης.

3. Καμιά εξειδικευμένη ανάρτηση δεν πρέπει να γίνει από κανένα Σχολείο και κανέναν/καμία εκπαιδευτικό. Τονίζουμε ότι θα αναλάβουμε με ενιαίο τρόπο όλον τον σχεδιασμό και την υλοποίηση, που προβλέπονται τους επόμενους μήνες.

Καλούμε όλες και όλους να συσπειρωθούν και σε αυτήν την δράση, ώστε με ενότητα να αποτρέψουμε την κατηγοριοποίηση των σχολείων μας!

Συνεχίζουμε τον αγώνα υπεράσπισης του Δημόσιου σχολείου!

Επισυνάπτονται:

  1. Προτεινόμενη αποτίμηση 2020-21
  2. Στόχοι/τίτλοι και αναλυτικά σχέδια δράσης
  3. Προτεινόμενος εσωτερικός κανονισμός σχολείου
  4. Νομικές γνωμοδοτήσεις σχετικά με τις συνεδριάσεις των συλλόγων διδασκόντων και την παράτυπη προσπάθεια του ΓΓ του ΥΠΑΙΘ να παρέμβει στις αποφάσεις τους.

apotimisiΛήψη

programmatismos2Λήψη

esoterikos-kanonismosΛήψη

gnomodotisi-ce95ce9dce94ce95ce99ce9acea4ce99ce9ace95cea3-cea0cea1ce9fce98ce95cea3ce9cce99ce95cea3Λήψη

gnomodotisi-ce93cebdcf89cebccebfceb4cebfcf84ceb9cebacf8c-ceb1cf81cebccebfceb4ceb9cf8ccf84ceb7cf84ceb5cf82-ce93.ce93.ceb3ceb9ceb1-ceb1cebeceb9cebfcebbcf8cceb3ceb7cf83ceb7.docΛήψη