Cosco / Εργαζόταν στη βάρδια του, παραδέχεται ο εργολάβος

Την ώρα που κυβερνητικοί παράγοντες, η COSCO και η εργολαβική εταιρεία DPort Services ασκούν πιέσεις να τερματιστούν οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων επικαλούμενες την οικονομική ζημιά που προκαλείται από τις συνθήκες συμφόρησης που προκάλεσαν οι διαδοχικές κινητοποιήσεις, οι εργαζόμενοι, κάνοντας χθες ένα βήμα πίσω, πέτυχαν την ικανοποίηση τουλάχιστον δύο σημαντικών αιτημάτων.

Νίκη των εργαζομένων

Σύμφωνα με το σωματείο (ΕΝΕΔΕΠ), η λήξη της απεργίας έρχεται έπειτα από ικανοποίηση των αιτημάτων τους για:

* Τη δέσμευση της εταιρείας και του υπουργείου Ναυτιλίας να συγκροτηθεί Επιτροπή Υγιεινής και Ασφαλείας με τη συμμετοχή μελών του σωματείου ΕΝΕΔΕΠ.

* Την αναγνώριση τόσο από την COSCO όσο και από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας του σοβαρότατου προβλήματος με τις “εργατικές πόστες”.

Οι εργαζόμενοι και το σωματείο πέτυχαν την αναγνώρισή τους (μέχρι τώρα δεν το αναγνώριζε η COSCO, ούτε οι εργολάβοι που αναλαμβάνουν για λογαριασμό της COSCO τη διακίνηση των εμπορευμάτων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, όπου συγκεντρώνεται και ο μεγαλύτερος όγκος φορτίων) και προχωρούν σε νέα σαρανταοκτάωρη απεργία Παρασκευή και Σάββατο.

Στροφή 180 μοιρών

Η πρώτη νίκη των εργαζομένων υποχρέωσε την εργολαβική εταιρεία DPort Services να παραδεχθεί, μία εβδομάδα μετά το τραγικό εργατικό ατύχημα, ότι ο σαρανταεξάχρονος εργαζόμενος βρισκόταν στον προβλήτα 2 στο λιμάνι του Πειραιά καθώς εργαζόταν κανονικά στη βάρδια 3 μ.μ. με 11 μ.μ. και επομένως δεν είχε τελειώσει την εργασία του, ούτε αδικαιολογήτως βρισκόταν στη γερανογέφυρα που τον καταπλάκωσε, όπως αρχικά υποστήριζε.

«Ο εκλιπών βρισκόταν, για άγνωστο λόγο, στην απογευματινή βάρδια και ώρα 5.16 μ.μ. της 25ης Οκτωβρίου του 2021, πλησίον της γερανογέφυρας νούμερο 10 του προβλήτα ΙΙ» είχε αναφέρει αρχικά η εργολαβική εταιρεία, ενώ τώρα παραδέχεται ότι ο άτυχος εργαζόμενος είχε τελειώσει την εργασία του στη συγκεκριμένη γερανογέφυρα και είχε πάρει εντολή να κινηθεί σε άλλη για επόμενη εκφόρτωση.

Μάλιστα διευκρινίζει ότι ο άτυχος εργάτης “δεν εργαζόταν ‘κόντρα βάρδια’”, καθώς δούλεψε “στις 25.10, ενώ η προηγούμενη φορά που εργάστηκε ήταν στις 19.10 καθώς βρισκόταν σε άδεια ύστερα από αίτημά του”.

“Παράνομες απεργίες»

Αμέσως μετά όμως, η DPort Services επιτίθεται στους εργαζόμενους και στο σωματείο κάνοντας λόγο για “κομματικό και επικοινωνιακό στρατό εναντίον μιας ελληνικής εταιρείας” και κατηγορεί το σωματείο ΕΝΕΔΕΠ για “παράνομες και εκβιαστικές πρακτικές”, ζητώντας να εφαρμοστεί άμεσα ο αντεργατικός Νόμος Χατζηδάκη. “Το σωματείο ακολουθεί εκβιαστική λογική και κάνει αλλεπάλληλες παράνομες απεργίες” σημειώνει.

Όπως αναφέρουν συνδικαλιστικές πηγές στην ΑΥΓΗ, η DPort Services δεν είναι ελληνική εταιρεία αλλά offshore με έδρα τη Λεμεσό, που “σπάει” σε υπεργολαβίες τα έργα στους προβλήτες μεταφόρτωσης του λιμανιού και τώρα ζητεί να εφαρμοστεί στους απεργούς εργάτες ο (απεργοκτόνος) Νόμος Χατζηδάκη, έχοντας πετύχει να κηρυχθούν δικαστικά παράνομες οι κινητοποιήσεις στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Οι ίδιες πηγές σημείωναν πως οι αγώνες των εργαζομένων θα συνεχιστούν προκειμένου κυβέρνηση και COSCO να υποχρεωθούν σε “ομάδες εργασίας” των 6 και όχι των 4 ατόμων και όλα τα αιτήματα να ενταχθούν στη συλλογική σύμβαση των εργαζομένων.

ΠΗΓΗ: avgi.gr – ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ