Παρέμβαση Εισαγγελίας Καλαμάτας για τσιγγανόπουλα χωρίς πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση

Με δύο εβδομάδες τηλεκπαίδευσης να ολοκληρώνονται σήμερα για τα Δημοτικά και 3 να συμπληρώνονται για Γυμνάσια-Λύκεια, και με μία ακόμα να έρχεται, η διαπίστωση είναι ότι δεκάδες παιδιά παραμένουν εκτός τηλεκπαίδευσης είτε γιατί δεν έχουν εξοπλισμό, και αγωνίζονται μέσα από ένα κινητό να παρακολουθήσουν, είτε δεν έχουν πρόσβαση σε ιντερνετ. Εν αναμονή της καταγραφής που θα κάνει ξανά ο Δήμος Καλαμάτας για τις “πραγματικές ανάγκες” των παιδιών του Δήμου, αλλά και των τάμπλετ που ακόμα περιμένουν οι μαθητές να τους δοθούν από το Υπουργείο.

Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και η παρέμβαση της Εισαγγελίας Καλαμάτας για τα  τσιγγανόπουλα που έχουν αποκλειστεί από την υποχρεωτική τηλεκπαίδευση. Μαθητές και μαθήτριες Δημοτικού αλλά και Γυμνασίου-Λυκείου τα τσιγγανόπουλα στους καταυλισμούς έχουν μείνει αποκομμένα, απο την τηλεδιδασκαλία. Εκτός από τις δύσκολες, τριτοκοσμικές συνθήκες τις οποίες αντιμετωπίζουν καθημερινά στους καταυλισμούς,  είναι αποκομμένα και από το σχολείο, το μοναδικό  παράθυρο γνώσης που θα τους οδηγήσει στην κοινωνική ένταξη. Σοβαρές ευθύνες έχει το Υπουργείο Παιδείας που ολιγώρησε να προμηθεύσει με τάμπλετ και ιντερνετ τα παιδια αυτά, παραβλέποντας τα δεκάδες αιτήματα ήδη από τους προηγούμενους μήνες, την ώρα που καθιέρωνε υποχρεωτική τηλεκπαίδευση.

Η ΕΛΛΑΝ ΠΑΣΣΕ απέστειλε σήμερα υπόμνημα – κατεπείγουσα επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με το δικαίωμα όλων στην εκπαίδευση και τον ολοκληρωτικό αποκλεισμό των Τσιγγανοπαίδων από την τηλεκπαίδευση. Ενώ, επιδόθηκε και εισαγγελική παραγγελία προς την Υπουργό, σε συνέχεια της εισαγγελικής παρέμβασης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Καλαμάτας.

Η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαίδευση είναι δικαίωμα κι όχι ζητούμενο. Κι όμως το αναφαίρετο αυτό δικαίωμα όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία καταπατάται κατάφωρα για μια μεγάλη μερίδα μαθητών, εξαιτίας της πανδημικής κρίσης του κορωνοϊού, αλλά και λόγω των εγκληματικών παραλείψεων και αβλεψιών των αρμοδίων.

Η ισότιμη πρόσβαση για όλους στη δημόσια εκπαίδευση, στην εποχή του κορωνοϊού, δεν είναι τόσο ισότιμη για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού. Υπάρχουν οικογένειες χωρίς πρόσβαση στο ίντερνετ, χωρίς επάρκεια σε υπολογιστές, τάμπλετ και κινητά με αποτέλεσμα να αποκλείονται παντελώς από την εκπαιδευτική διαδικασία. Πολύ συχνό είναι, επίσης, το φαινόμενο των οικογενειών με δύο, τρία ή και περισσότερα παιδιά να βρίσκονται στην ίδια εκπαιδευτική βαθμίδα (πχ. δημοτικό) και να πρέπει να παρακολουθήσουν μαθήματα ταυτόχρονα με ελάχιστα διαθέσιμα μέσα. Τα παιδιά εκείνα που πλήττονται περισσότερα από αυτή τη δυσμενή πρόσβαση στην εκπαίδευση είναι τα παιδιά των Ελλήνων Ρομά.

Τα ερωτήματα που γεννιούνται από όλα τα παραπάνω και με δεδομένο ότι μεσολάβησαν έξι μήνες ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο πανδημικό κύμα, είναι πάρα πολλά και χρήζουν απαντήσεων και άμεσων λύσεων από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων με τη μορφή του κατεπείγοντος. Όσο διαρκεί η τηλεκπαίδευση πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα παιδιά των Ρομά θα έχουν πρόσβαση σε αυτήν με τα αναγκαία μέσα. Ενώ, απαιτείται η αυτονόητη μέριμνα για την επίτευξη της πραγματικής παροχής εκπαίδευσης στους Ρομά, ανά πάσα στιγμή ανεξαιρέτως. Δεν υπάρχει χρόνος για χάσιμο!”

Η ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση είναι βασική υποχρέωση του κράτους, και θεμελιώδες δικαίωμα κάθε παιδιού για τη σωστή ψυχοκοινωνική του ανάπτυξη και για το μέλλον του. Δεν έχουμε ελπίδα ως κοινωνία για κάτι καλύτερο, όταν δεν μπορούμε να παρέχουμε ούτε τα βασικά ( στέγη, τροφή, εκπαίδευση) σε όλα τα παιδιά, χωρίς καμία εξαίρεση, χωρίς κανέναν αποκλεισμό, χωρίς καμια “αβλεψία”. “Υπερασπίσου το παιδί, γιατί αν γλιτώσει το παιδί, υπάρχει ελπίδα”.

πηγή