Διακρίσεις καταγγέλλουν οι οδηγοί σχολικών λεωφορείων

Άρης ΧατζηγεωργίουΕΦΣΥΝ

Μεροληπτική συμπεριφορά υπέρ των ιδιοκτητών λεωφορείων ΚΤΕΛ καταλογίζει στον υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο με επιστολή της η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) και του ζητά να προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση, εάν πραγματικά θέλει να θεραπεύσει τις ανισότητες γύρω από θέμα που αφορά την ασφαλή μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία.

Το ζήτημα αυτό προέκυψε από τον νόμο 4850 που ψηφίστηκε τον περασμένο Νοέμβριο, ο οποίος στο άρθρο 41 θέτει χαμηλότερο όριο ηλικίας τα 65 έτη (αντί 67) για όποιον οδηγεί «σχολικό λεωφορείο και τουριστικό λεωφορείο». Η ΟΣΜΕ άσκησε κριτική κατά τη διάρκεια διαβούλευσης του νόμου λέγοντας ότι με αυτή την αναφορά δεν μπαίνει όριο ηλικίας για τους οδηγούς των λεωφορείων ΚΤΕΛ όποτε αυτά μεταφέρουν μαθητές, αλλά μόνο στα κίτρινα σχολικά και τα τουριστικά πούλμαν.

Για να αντιμετωπίσει τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, ο υφυπουργός Μεταφορών υπέγραψε στις 17 Δεκεμβρίου 2021 διευκρινιστική εγκύκλιο. Σε αυτήν αναφέρει ότι «στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και της καθολικής προστασίας των μεταφερόμενων μαθητών, η διάταξη για το όριο ηλικίας ισχύει ανεξαιρέτως για όλους τους οδηγούς των λεωφορείων δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης όταν εκτελούνται σχολικές μεταφορές». Ακολούθησε όμως ύστερα από επτά ημέρες νέα διευκρινιστική εγκύκλιος, όπου απλώς επαναλαμβάνεται η διατύπωση του νόμου ότι το όριο των 65 ετών ισχύει «για την άσκηση του επαγγέλματος του οδηγού σχολικού λεωφορείου, καθώς και του οδηγού τουριστικού λεωφορείου που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά μαθητών».