Παμπειραϊκό μέτωπο κατά της Cosco

Την ακύρωση και αναστολή των υπουργικών αποφάσεων που έδωσαν περιβαλλοντική έγκριση στα έργα της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά ζητούν με κοινή αίτησή τους προς το Συμβούλιο της Επικρατείας 24 στελέχη της Αυτοδιοίκησης των πειραϊκών δήμων.

Την προσφυγή συνυπογράφουν, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης στον Δήμο Πειραιά Νίκος Μπελαβίλας, ο τέως αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο τέως αντιπεριφερειάρχης Νήσων Αττικής Παναγιώτης Χατζηπέρος, περιφερειακοί, δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι με συμμετοχές που καλύπτουν όλη την ακτή από την Πειραϊκή ώς το Πέραμα ενώ εκπροσωπούνται επίσης η Σαλαμίνα και η Αίγινα.

Η προσφυγή στρέφεται κατά «των πολλών παραβιάσεων της ευρωπαϊκής και ελληνικής περιβαλλοντικής νομοθεσίας οι οποίες εντοπίζονται σε δεκάδες σημεία των κυβερνητικών αποφάσεων από το τέλος του 2019 ώς σήμερα». Κορυφαία περίπτωση, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, η εκ των υστέρων κατάθεση για έγκριση, μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, από την Cosco της υποχρεωτικής κατά τον νόμο, όπως και από τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου, Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), ενώ τα μισά από τα έργα που περιλαμβάνει βρίσκονταν σε εξέλιξη ή είχαν ήδη ολοκληρωθεί.

Στην ανακοίνωση γίνεται γνωστό ότι τα δύο κείμενα προς το ΣτΕ, της αναστολής και της ακύρωσης, περιλαμβάνουν ισχυρή τεκμηρίωση εκατοντάδων σελίδων, η επεξεργασία των οποίων διήρκεσε έξι μήνες. Συντάχθηκε από δεκαμελή επιστημονική ομάδα εθελοντών τεχνικών και νομικών από τον Πειραιά, το Κερατσίνι-Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα, η οποία εργάστηκε αμισθί. Η κίνηση αυτή έρχεται να συμπληρώσει τις προσφυγές που έχουν ήδη κατατεθεί για επιμέρους έργα από πολίτες της Πειραϊκής, από τον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας, από τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και από πολίτες και αρχαιολόγους της Σαλαμίνας.

Σε ένα σύντομο ιστορικό το οποίο συμπεριλαμβάνεται στην ανακοίνωση και έχει τίτλο «Οι παραβιάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας από την Cosco στον Πειραιά με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση» ανάμεσα στ’ άλλα αναφέρεται ότι:

● Στη συμφωνία της πώλησης μεταξύ Cosco και Ελλάδας περιλαμβανόταν και η υποχρεωτική εκτέλεση σειράς έργων στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών, της ναυπηγικής και της κρουαζιέρας. Πρόκειται για έργα λιμενικών επεκτάσεων που απλώνονται σε μήκος ακτογραμμής 11 χλμ. Η ακτή αυτή αποτελεί τη μοναδική έξοδο στη θάλασσα της πόλης του Πειραιά, η οποία έχει πληθυσμό 500.000 κατοίκων. Από το 2014 που έκλεισε η συμφωνία με την Cosco ώς σήμερα, η κινέζικη εταιρεία απέφυγε να υποβάλει προς έγκριση τις απαραίτητες περιβαλλοντικές μελέτες και μελέτες διαχείρισης παρότι αυτό απαιτήθηκε και από την τελική σύμβαση παραχώρησης, η οποία υπεγράφη το 2016. Σήμερα, επτά χρόνια μετά, στο λιμάνι του Πειραιά προχωρούν έργα με βαρύ αποτύπωμα για το περιβάλλον χωρίς να έχουν τις απαραίτητες εγκρίσεις του ελληνικού κράτους και ενώ ο Πειραιάς είναι μία από τις πλέον μολυσμένες περιοχές της Αττικής λόγω των θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών, της κυκλοφοριακής κίνησης και της βιομηχανίας.

Πηγή : www.efsyn.gr