Τράπεζες: Στροφή στο e-banking, «περισσεύουν» καταστήματα – προσωπικό

Νέα προγράμματα εθελουσίας ανήγγειλαν Εθνική και Πειραιώς, ενώ καταγράφεται συρρίκνωση των συναλλαγών στα καταστήματα

Με ρυθμούς που θα ήταν αδιανόητοι μέχρι πριν από λίγα χρόνια αυξάνονται οι ψηφιακές τραπεζικές συναλλαγές, ενώ παράλληλα υποχωρούν οι συναλλαγές μέσω των τραπεζικών δικτύων, οδηγώντας τις τραπεζικές διοικήσεις στην απόφαση να συνεχίσουν με τους ίδιους ρυθμούς το κλείσιμο καταστημάτων και τη μείωση προσωπικού με προγράμματα εθελουσίας εξόδου.

Αυτά τα συμπεράσματα ενισχύονται και από όσα ανακοίνωσαν η Τράπεζα Πειραιώς και η Εθνική, που ήταν οι πρώτες από τις συστημικές τράπεζες οι οποίες δημοσίευσαν αποτελέσματα β’ τριμήνου/α’ εξαμήνου:

  • Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Πειραιώς, η ανάπτυξη των ψηφιακών συναλλαγών είναι άκρως εντυπωσιακή καθώς, ο μέσος αριθμός των χρηστών που προχώρησαν σε συναλλαγές το πρώτο εξάμηνο ανά εβδομάδα ήταν 600.000, με αύξηση 39% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020. Ακόμη πιο εντυπωσιακό, όμως, είναι ότι οι ψηφιακές συναλλαγές έφθασαν να αντιστοιχούν στο 96% των συνολικών συναλλαγών, κάτι που σημαίνει ότι το δίκτυο των καταστημάτων έχει πλέον περιθωριακό ρόλο.
  • Με αυτά τα δεδομένα, η διοίκηση της Πειραιώς συνεχίζει το πρόγραμμα μείωσης δικτύου και προσωπικού με τους ίδιους ρυθμούς. Όπως ανακοίνωσε, μετά το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που τέθηκε σε εφαρμογή τον Ιούνιο, για την αποχώρηση περίπου 500 υπαλλήλων, καθώς ο αριθμός των καταστημάτων θα μειωθεί κατά 60 μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2021, έρχεται ένα ακόμη πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, για άλλους 500 υπαλλήλους, για το οποίο έχει γίνει ήδη εγγραφή πρόβλεψης 40 εκατ. ευρώ από το β’ τρίμηνο του έτους.
  • Η διοίκηση της Εθνικής ανέφερε, αντίστοιχα τα δικά της στοιχεία που δείχνουν ότι, υπό την επίδραση και του lockdown, το δίκτυο των τραπεζικών καταστημάτων περιθωριοποιήθηκε στις τραπεζικές συναλλαγές. Όπως φαίνεται στο γράφημα, ο συνολικός αριθμός συναλλαγών αυξήθηκε από το β’ τρίμηνο του 2020 κατά 17%, αλλά οι συναλλαγές στα καταστήματα έπεσαν στο μισό (μείωση 52%), την ώρα που αυξήθηκαν κατά 34% οι συναλλαγές από τα ψηφιακά κανάλια. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι, για πρώτη φορά, η αξία των συναλλαγών που έγιναν από τα ψηφιακά κανάλια, σημειώνοντας αύξηση κατά 24%, έφθασε στο ίδιο επίπεδο με την αξία των συναλλαγών μέσα από τα καταστήματα, που μειώθηκε κατά 6%.

Εθνική: Αριθμός συναλλαγών (εκατομμύρια)

nbg_transactions
  • Η ενίσχυση των ψηφιακών καναλιών φαίνεται ότι θα διατηρήσει αμείωτους τους ρυθμούς συρρίκνωσης δικτύου και προσωπικού και στην Εθνική. Η διοίκηση ανακοίνωσε ότι θα θέσει σε εφαρμογή ακόμη ένα στοχευμένο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, χωρίς να αναφερθεί λεπτομερέστερα στο θέμα. Τα στοιχεία της Εθνικής δείχνουν ότι το προσωπικό στον όμιλο έχει μειωθεί από 19.800 άτομα το 2015 σε 8.900 τον Ιούλιο 2021. Στην τράπεζα, το προσωπικό μειώθηκε σε 7.400 άτομα.
nbg_prosopiko

Παράλληλα, η συρρίκνωση του δικτύου καταστημάτων είναι ακόμη πιο εντυπωσιακή, καθώς από το 2015 έχουν μειωθεί από τα 527 στα 352, δηλαδή κατά το ένα τρίτο. Από το 2017, η Εθνική σημειώνει ότι έχουν μειωθεί κατά 134 τα καταστήματά της.

Πηγή : https://www.sofokleousin.gr