Σ.Ε.Τ.Τ.Ε.Α: Θεσμοθετήστε άμεσα μέτρα προστασίας για τους οδηγούς δικύκλου & αυτοκινήτου στις ταχυμεταφορές που εργάζονται σε θερμοκρασίες άνω των 55 βαθμών

ΑΘΗΝΑ 5/8/21 – ΑΝΑΚΟΊΝΩΣΗ

Διανύουμε τα μέσα της εβδομάδας ενός καύσωνα, ο οποίος είναι ο χειρότερος τα τελευταία 30 χρόνια και από την κυβέρνηση το μόνο που έχουμε ακούσει είναι απλά μια παράκληση προς τους εργοδότες να τηρήσουν στοιχειώδη μέτρα προστασίας των εργαζόμενων, χωρίς τίποτε το ουσιαστικό.

Δυστυχώς ήρθε να προστεθεί και η μεγάλη πυρκαγιά στην Βαρυμπόμπη με τους καπνούς να πνίγουν όλο το λεκανοπέδιο και να κάνουν ακόμα πιο άσχημη την κατάσταση που επικρατεί, λόγω καύσωνα.Σε όλες οι περιοχές τις Αθήνας η κατάσταση ήταν αποπνικτική, με κατακόρυφη άνοδο στις συγκεντρώσεις των αιρουμένων μικροσωματιδίων όπως δείχνουν τα στοιχεία του Αστεροσκοπείου Αθηνών ως αποτέλεσμα της καταστροφικής πυρκαγιάς που ξεκίνησε στη Βαρυμπόμπη. Οι τιμές έφτασαν ακόμα και 450 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο (μg/m3 ) όταν σύμφωνα με τον ΠΟΥ το όριο ασφαλούς έκθεσης είναι 10 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο.

Θα περιμέναμε από το Υπουργείο Εργασίας να έχει ήδη εκδώσει εγκύκλιο/οδηγία και να επιβάλλει την λήψη συγκεκριμένων μέτρων για την προστασία της υγείας των εργαζομένων. Οι κίνδυνος για την υγεία είναι υπαρκτός όταν δημοσίευση της Greenpeace αναφέρει ότι «µελέτες έδειξαν ότι µία αύξηση των ΡΜ10 κατά 10 µg/m3 επιφέρει αύξηση της θνησιµότητας κατά 1%».Το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθήνας εξέδωσε ήδη ανακοίνωση με την οποία εφιστά την προσοχή στην οποία «στους κατοίκους του λεκανοπεδίου, στις περιοχές με υψηλές τιμές PM2.5, να παραμείνουν εντός των σπιτιών τους με ερμητικά κλειστά παράθυρα και πόρτες. Αν πρέπει να κυκλοφορήσετε έξω χρησιμοποιήστε μάσκα N95, ΚΝ95 ή FFP2, που παρέχουν προστασία από τα σωματίδια PM2.5» .

Όμως πού και πώς θα προμηθευτούν αυτές τις μάσκες οι εργαζόμενοι και τι θα πρέπει να κάνουν όσοι έχοντας ιδιαίτερα προβλήματα υγείας έχουν πρόβλημα ακόμα και να προσέλθουν στην εργασία τους ;Για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων (σε κλειστούς ή υπαίθριους χώρους) που οφείλεται στην συνέργεια των μετεωρολογικών παραγόντων του εξωτερικού περιβάλλοντος και παραμέτρων μικροκλίματος του εσωτερικού χώρου, απαιτείται σύνταξη σχεδίου με την συνεργασία του εργοδότη, του Ιατρού Εργασίας και του Τεχνικού ασφαλείας. Στο σχέδιο αυτό, πρέπει να εξειδικεύονται όλα τα οργανωτικά και τεχνικά μέτρα που οφείλει να πάρει η επιχείρηση με στόχο την μείωση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων. Ιδιαίτερης μέριμνας χρήζουν οι εργαζόμενοι που ανήκουν στις ομάδες υψηλού κινδύνου (εργαζόμενοι με ιδιαίτερα προβλήματα υγείας όπως καρδιοπαθείς, πνευµονοπαθείς, εργαζόμενοι που λαμβάνουν ορισμένες κατηγορίες φαρμάκων όπως διουρητικά, αντιδιαβητικά κλπ., εγκυμονούσες κ.α.).

Για τους εργαζόμενους οδηγούς δικύκλου και αυτοκινήτου στις ταχυμεταφορές , οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να δουλεύουν σε εξωτερικό χώρο, με την άσφαλτο να έχει θερμοκρασίες πάνω από 55 βαθμούς και την θερμική καταπόνηση στο μέγιστο με μεγάλο τον κίνδυνο θερμοπληξίας, το μόνο μέτρο που πρέπει να παρθεί είναι ένα, να σταματά η εργασία σε συνθήκες καύσωνα και κυρίως τις ώρες 12:00-15:00 χωρίς καμία μείωση του μεροκάματου.

Είναι κάτι που θα πρέπει να θεσμοθετηθεί άμεσα ώστε να διασφαλίσει την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένους των δύο αυτών ειδικοτήτων.