Η φετινή σχολική χρονιά, και ιδιαίτερα για την προσχολική αγωγή, ξεκίνησε επεισοδιακά στο δήμο μας. Να θυμίσουμε ότι κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους είχαν πραγματοποιηθεί αρκετές συναντήσεις του Συλλόγου Εκπ/κών Α/θμιας Εκπ/σης “Δ. Θεοτοκόπουλος” τόσο με τον αντιδήμαρχο παιδείας κ. Ν. Αγγελάκη όσο και με τον ίδιο το Δήμαρχο κ. Β. Λαμπρινό, με κύριο θέμα την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής από το Σεπτέμβρη του 2020 όπως προέβλεπε η σχετική νομοθεσία.

Σε όλες τις συναντήσεις ο Σύλλογός μας είχε εκφράσει με επιτακτικό τρόπο τις αμφιβολίες του για την αποτελεσματικότητα του προγραμματισμού που οι υπεύθυνοι του Δήμου μάς παρουσίαζαν. Σε ερώτησή μας μάλιστα γιατί δεν ξεκίνησε ο Δήμος την προετοιμασία από την ψήφιση του νόμου, ώστε να είναι έτοιμη η κατάλληλη υποδομή στην ώρα της, η απάντηση που πήραμε ήταν ότι “δεν ήταν τότε στις επιλέξιμες δαπάνες”!

Μετά από ένα επεισοδιακό καλοκαίρι με συναντήσεις, δηλώσεις και σιγουριά, από μέρους τόσο της δημοτικής αρχής όσο και του υπουργείου, ότι όλα θα είναι έτοιμα με το άνοιγμα των σχολείων, φτάσαμε στην 1η του Σεπτέμβρη και στο απόλυτο χάος.

Τι να πρωτοθυμηθούμε εδώ;

Τις ανύπαρκτες ακόμα αίθουσες που περιμέναμε για τη δίχρονη;

Την οργή των γονέων που δεν ήξεραν πού θα φοιτήσουν τελικά τα παιδιά τους;

Τις εργαζόμενες στην καθαριότητα των σχολείων, που κανένας δεν ήξερε να μας πει πότε θα τοποθετηθούν;

Τις εγκυκλίους του υπουργείου που έφταναν βροχή στα ηλεκτρονικά ταχυδρομεία των σχολείων, μιλώντας για μέτρα που, όσο μεγάλη φαντασία κι αν διαθέταμε, δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε με ποιον τρόπο θα εφαρμοστούν;

Την αναστάτωση που επικρατούσε σχετικά με τις μάσκες και τις απειλές που δέχονταν οι εκπαιδευτικοί;

Τέτοιο ξεκίνημα χρονιάς δεν έχουμε ζήσει. Και όταν μάλιστα ακούγαμε από πολλά μέσα ενημέρωσης ότι τα σχολεία είναι πανέτοιμα να υποδεχτούν τους μαθητές, νιώθαμε ότι ζούσαμε σε ένα παράλληλο σύμπαν.

Και ξεκινάμε τελικά με απίστευτες ελλείψεις σε όλα τα επίπεδα (ελλείψεις στην καθαριότητα, ελλείψεις σε αίθουσες, ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ελλείψεις στις πολυσυζητημένες μάσκες…) και κυρίως ελλείψεις απαντήσεων στα αιτήματα και ερωτήματά μας. Μόνο στον αριθμό μαθητών ανά τμήμα δεν είχαμε έλλειψη. Εκεί και με το παραπάνω!!! Ο ανώτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα από 22 έγινε 25!

Παρόλα αυτά με κάποιο μαγικό τρόπο (εκπαιδευτικό τον λένε) τα σχολεία προσπαθούν να βρουν την καθημερινότητά τους και καταγράφοντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, προσπαθούν να βρουν λύσεις με όλους τους δυνατούς τρόπους. Διεκδικώντας μέσα από το συνδικαλισμό, ενημερώνοντας γονείς και ευρύτερη κοινωνία, αλλά και ενημερώνοντας υπηρεσιακά τους εμπλεκόμενους φορείς, αναμένοντας και μια απάντηση όπως άλλωστε δικαιούνται.

Έτσι λοιπόν και  το δικό μας νηπιαγωγείο (48ο Ηρακλείου) έστειλε το (υπαριθμ. ΑΠ 161/29-9-20) έγγραφο  προς το Δήμαρχο, τον Αντιδήμαρχο Παιδείας και τον υπεύθυνο για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων, με το οποίο τους ενημερώνουμε με τον πλέον σαφή τρόπο τον κίνδυνο διασποράς από την παντελή έλλειψη καθαριότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου αλλά και από την έλλειψη εξαερισμού των αιθουσών μας. Για το τελευταίο μάλιστα έχουμε κάνει αίτημα στη σχετική πλατφόρμα από τις 12/05/20.

Δεκαπέντε μέρες μετά καμμία απάντηση δεν έχουμε λάβει στο έγγραφό μας.

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεων του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Δ. Θεοτοκόπουλος» με τη δημοτική αρχή, στις οποίες ήμουν παρούσα, ακούσαμε διαβεβαιώσεις περί ανάληψης ευθυνών από πλευράς του Δήμου και περί του σεβασμού τους απέναντι στο έργο των εκπαιδευτικών.

Και ερωτώ δημόσια πια: «Με ποιο ακριβώς τρόπο δείχνετε αυτόν το σεβασμό κύριοι της δημοτικής αρχής; Μόνο στα λόγια;» Τα λόγια  και οι υποσχέσεις είναι για πρεκλογική χρήση. Δεν αρκούν για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Οι εκπαιδευτικοί δείχνουν καθημερινά την ευθύνη τους και το σεβασμό τους στους μαθητές τους μέσα από τη δουλειά τους.

Μήπως να ξεκινούσατε και σεις να κάνετε το ίδιο;

Αναμένουμε…

* Η Ρένα Τερζάκη είναι προϊσταμένη 48ου Νηπιαγωγείου, αντιπρόεδρος Συλλόγου «Δ. Θεοτοκόπουλος»

http://www.patris.gr