Το μαθητικό κίνημα φουντώνει μέρα με την ημέρα καθώς η κυβέρνηση έχει επιλέξει να μην ικανοποιήσει κανένα από τα δίκαια και λογικά αιτήματα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων προκειμένου τα σχολεία να συνεχίσουν να λειτουργούν με ασφάλεια.

Ολόκληρη η κοινωνία έχει γίνει μάρτυρας της εγκληματικής απραξίας της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ που οδηγεί σταδιακά ένα-ένα τμήματα ή σχολεία σε αναστολή της λειτουργίας τους: μάσκες τις οποίες χρεωθήκαμε και ακόμα δεν έχουμε, ένα εκατομμύριο μαθητές/τριες στοιβαγμένοι καθημερινά σε συνθήκες συνωστισμού, παλινωδίες στις εγκυκλίους αδειών εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, άρνηση για διενέργεια δωρεάν επαναλαμβανόμενων τεστ στη σχολική κοινότητα, 8.000 κενά εκπαιδευτικών, ανεπαρκές προσωπικό καθαριότητας των σχολείων.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες διεκδικούν τα αυτονόητα για τη μόρφωση και την ασφάλειά τους (τήρηση των αποστάσεων, τεστ κορονοϊού, δωρεάν μέσα ατομικής προστασίας, προσλήψεις καθηγητών), αυτά που εξάλλου οι ειδικοί καθημερινά επισημαίνουν ως προϋποθέσεις. Η κυβέρνηση όμως όχι μόνο δεν παίρνει κανένα μέτρο, αλλά απαντά με ακραίο αυταρχισμό. Με την Υ.Α. 131451/ΓΔ4 της 30/9/2020 αποφασίζει την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα υπό κατάληψη σχολεία προβλέποντας απουσίες για όσους δεν συμμετέχουν, αδιαφορώντας ακόμα και για τον αν έχουν εξοπλισμό και πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Ο αυταρχισμός όμως δεν τελειώνει εδώ, καθώς εισάγει την πλέον αντιδημοκρατική και αντιπαιδαγωγική απόφαση αποκλεισμού από την εξ αποστάσεως διδασκαλία «των μαθητών/τριών που με τις πράξεις τους καθιστούν αδύνατη ή ιδιαιτέρως δυσχερή τη διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε τμήμα/τμήματα σχολικής μονάδας ή σε ολόκληρη τη σχολική μονάδα» λαμβάνοντας μάλιστα απουσίες για όσες διδακτικές ώρες προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας. Το ερώτημα που εύλογα τίθεται καταρχάς είναι ποιος και με ποιον τρόπο έχει το δικαίωμα να γνωρίζει τι ψηφίζει ο κάθε μαθητής σχετικά με οποιαδήποτε κινητοποίηση. Ο αποκλεισμός παιδιών από τη μαθησιακή διαδικασία επειδή διεκδικούν τα δίκαιά τους θυμίζει σκοτεινές εποχές της ελληνικής εκπαίδευσης, εποχές χαφιεδισμού, απειλών και πιστοποιητικών πολιτικών φρονημάτων. Δυστυχώς, καμία από αυτές τις αποφάσεις δεν είναι αθώα, καθώς θυμίζουμε ότι ισχύει από εφέτος και η αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια. Επιδιώκει δε να φέρει τους εκπαιδευτικούς απέναντι στους μαθητές τους, αποσκοπώντας ουσιαστικά στο να σταματήσει η οποιαδήποτε διεκδίκηση αιτημάτων.

Η υποκρισία βεβαίως περισσεύει από το Υπουργείο, αφού ούτε για τους μαθητές/τριες των οποίων τα σχολεία και τα τμήματα βρίσκονται σε αναστολή ούτε για τους μαθητές/τριες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έχουν ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως διδασκαλίας : εξοπλισμός σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αναβάθμιση του ΠΣΔ και συμμόρφωση του ΥΠΑΙΘ με τις υποδείξεις  της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), ώστε να μη συνεχίζει να θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα 1, 5 εκατομμυρίου μαθητών και εκπαιδευτικών.

Αν η κυβέρνηση ενδιαφέρεται πράγματι για να παραμείνουν τα σχολεία ανοικτά και να μην πληγούν για δεύτερη χρονιά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών, όπως διατρανώνει με κάθε ευκαιρία, πρέπει να προχωρήσει έστω και τώρα σε λήψη μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων.

Ζητάμε απόσυρση της κατάπτυστης Υπουργικής Απόφασης για την εξ αποστάσεως διδασκαλία στα σχολεία που κάνουν κινητοποιήσεις στο σύνολό της.

Συνεχίζουμε να διεκδικούμε:

  • 15 μαθητές κατ’ανώτατο όριο ανά τμήμα
  • Διορισμούς για όλα τα πραγματικά κενά και προσλήψεις αναπληρωτών
  • Περιορισμό των μετακινήσεων των εκπαιδευτικών σε διαφορετικά σχολεία
  • Εξασφάλιση επιπρόσθετων σχολικών αιθουσών σε όλη την επικράτεια με όλους τους τρόπους
  • Διασφάλιση των κατάλληλων και επαρκών υποδομών υγιεινής στα σχολεία (π.χ. τουαλέτες, βρύσες)
  • Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού καθαριότητας στις σχολικές μονάδες.
  • Έκτακτη οικονομική επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές
  • Χορήγηση δωρεάν μασκών σε καθημερινή βάση σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
  • Διενέργεια δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς πριν την έναρξη των μαθημάτων και επαναλαμβανόμενα δειγματοληπτικά τεστ για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.
  • Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on – line μετάδοση των μαθημάτων.
  • Αναβάθμιση του ΠΣΔ και συμμόρφωση του ΥΠΑΙΘ με τις υποδείξεις  της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ), ώστε να μη συνεχίζει να θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα 1, 5 εκατομμυρίου μαθητών και εκπαιδευτικών.