Καταγγελία & Διαμαρτυρία για αφαίρεση πανό από το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού

Ανακοίνωση Συλλόγου Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού Βορείου Ελλάδος, Θεσσαλονίκη 15/07/2021

Συναδέλφισσες – συνάδελφοι,

Κάποιοι γνωστοί-άγνωστοι, ενθυμούμενοι τις παλιές καλές γι’ αυτούς εποχές, λειτουργώντας στο σκοτάδι και σαν παρακράτος, αφαίρεσαν τα πανό του Συλλόγου Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού Β. Ελλάδος και της ΠΕΥΦΑ από το χώρο του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού.

Τα πανό δημοσιοποιούσαν την αντίθεση των εργαζομένων στη μετατροπή του Α.Μ.Θ. και του Μ.Β.Π. σε ΝΠΔΔ.

Η αφαίρεση των πανό συμπίπτει με την επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού και τα εγκαίνια έκθεσης στο Α.Μ.Θ. Τυχαίο;

Καταγγέλλουμε τους γνωστούς-άγνωστους για αυτή τους την αντισυνδικαλιστική και τραμπουκική πράξη και τους τονίζουμε ότι όσο αυτοί θα τα αφαιρούν, εμείς θα τα ξαναβάζουμε.

Οι τραμπουκικές τους πρακτικές δεν μας φοβίζουν.

Ακολούθησε παράσταση διαμαρτυρίας συναδέλφων και του συλλόγου στο Αρχαιολογικό μουσείο Θεσ/κης κατά την επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού, με επέμβαση των ΜΑΤ και περιορισμό των διαμαρτυρόμενων συναδέλφων στο πλακόστρωτο μπροστά από το μουσείο, από όπου προέρχονται οι σχετικές φωτογραφίες και τα βίντεο.

Η Υπουργός δήλωσε: «Κατανοώ ότι κάθε αλλαγή στο στάτους κάποιων εργαζομένων δημιουργεί αντιδράσεις. Όπως θα δείτε και τις επόμενες εβδομάδες στο σχέδιο νόμου που θα κατατεθεί στη Βουλή, η μετατροπή των πέντε μεγάλων μουσείων της χώρας σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου δε θα επηρεάσει τα δικαιώματα των εργαζομένων». Η κ. Μενδώνη υπογράμμισε ότι οι άνθρωποι που εργάζονται σήμερα στα μουσεία «θα παραμείνουν δημόσιοι υπάλληλοι του υπουργείου Πολιτισμού, ενώ συγχρόνως θα δοθεί η δυνατότητα στα ίδια τα μουσεία να ξεφύγουν από το σφιχτό διοικητικό εναγκαλισμό του σκληρού δημοσίου και να μπορέσουνε από τα διοικητικά τους συμβούλια να πάρουν πρωτοβουλίες, να ανασάνουν, να ανέβουν ψηλά, να πάνε μπροστά και νομίζω ότι το παράδειγμα του Μουσείου Ακροπόλεως είναι πολύ χαρακτηριστικό. Μέσα σε λίγα χρόνια κατάφερε να συμπεριληφθεί στους μεγάλους μουσειακούς προορισμούς του κόσμου και μάλιστα να έχει και εξαιρετικά θετικά σχόλια από όλα τα διεθνή μέσα».














































^