Διορισμοί εκπαιδευτικών: Σταγονόμετρα, αργοπορίες, εξαπατήσεις και μαγειρέματα

Μυστήριο παραμένει για τους διορισμούς η κατανομή του αριθμού των κενών θέσεων εκπαιδευτικών, κατά κλάδο και ειδικότητα

Εντός του μηνός Ιουνίου 2021 θα κοινοποιηθούν οι Πίνακες διορισμών του ΑΣΕΠ από τους οποίους θα τροφοδοτηθούν με έναν μικρό αριθμό μόνιμου προσωπικού τα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα, πλην όμως η κατανομή του αριθμού των κενών θέσεων εκπαιδευτικών που πρόκειται να καλυφθούν, κατά κλάδο και ειδικότητα, παραμένει μυστήριο.

Τα παραπάνω προέκυψαν αυτές τις μέρες κατά τη συνάντηση της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Ως γνωστόν ο σχεδιασμός του Υπουργείου Παιδείας προβλέπει 10.500 μόνιμους διορισμούς σε βάθος διετίας, οι οποίοι θα μοιραστούν κατά προσέγγιση 5.250 το 2021 και άλλοι τόσοι το 2022 σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι 5.250 εκπαιδευτικοί, που σύμφωνα με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΙΘ θα αναλάβουν υπηρεσία στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας το νέο σχολικό έτος (2021/22), δεν καλύπτουν περισσότερο από το 10% των κενών θέσεων που θα υπάρχουν το νέο σχολικό έτος στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καθώς με βάση τις ανάγκες για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς φέτος και τον αριθμό των παραιτήσεων – συνταξιοδοτήσεων εκτιμάται ότι τα κενά τη νέα σχολική χρονιά θα ανέρχονται περίπου στις 52.000!

Οι μόνιμοι διορισμοί σταγόνα στον ωκεανό!

«Oι μόνιμοι αυτοί διορισμοί, καλύπτουν σημαντικές ανάγκες του εκπαιδευτικού μας συστήματος», σημείωσε η υπουργός Παιδείας. Ποιες, όμως, αλήθεια σημαντικές ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος θα καλύψουν οι μόνιμοι διορισμοί 5.250 εκπαιδευτικών όταν τα κενά τη νέα σχολική χρονιά θα φτάνουν τις 52.000;

Πόσο ακόμη μπορεί να αντέξει το εκπαιδευτικό μας σύστημα όταν ήδη το 26% του συνόλου των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στην Εκπαίδευση της χώρας είναι αναπληρωτές;

Παρά τη σχεδιασμένη προσπάθεια την τελευταία δεκαετία να μειωθούν τεχνηέντως οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό (αύξηση ωραρίου, συμπτύξεις/συγχωνεύσεις τμημάτων, κατάργηση δασκάλου στο ολοήμερο, κόψιμο του 3ωρου των εργαστηρίων, αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα κ.α.), ο όγκος των αναπληρωτών εκπαιδευτικών αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο.

Από το 2010 μέχρι σήμερα αποχώρησαν 47.560 εκπαιδευτικοί με συνταξιοδότηση ενώ την ίδια περίοδο οι μόνιμοι διορισμοί στη Γενική Αγωγή δεν ξεπέρασαν το 10% όσων αποχώρησαν γεγονός που έχει αφήσει βαρύτατο στίγμα στην εκπαίδευση. Η μέση ηλικία του μόνιμου προσωπικού έχει ανέβει δραματικά, ενώ τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των αναπληρωτών που καλούνται να καλύψουν όπως – όπως τα κενά έχει εκτοξευτεί. Ως αποτέλεσμα, την περσινή χρονιά ο ένας στους τρεις εκπαιδευτικούς ήταν αναπληρωτής, με προφανείς επιπτώσεις στον προγραμματισμό και στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου.

Η διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση σε οικονομικό και υγειονομικό επίπεδο, η εγκληματική πολιτική που οδήγησε στο πολύμηνο κλείσιμο των σχολείων, έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους μαθητές σε γνωστικό, ψυχολογικό, κοινωνικό επίπεδο. Είναι όσο ποτέ άλλοτε αναγκαίο, ο δάσκαλος και ο καθηγητής να είναι από την πρώτη μέρα στο σχολείο, να μη χαθεί ούτε μία ώρα μάθημα, να υπάρχει επιπλέον προσωπικό για ενισχυτική διδασκαλία και στήριξη, να αποκτήσουν οι σύλλογοι διδασκόντων μία σταθερότητα προκειμένου με σχεδιασμένο, οργανωμένο τρόπο να δώσουν όλες τους τις δυνάμεις για να στηρίξουν τα παιδιά.

Στα πλαίσια αυτά οι Εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ-ΔΟΕ) διεκδικούν οι διορισμοί να γίνουν σε μια φάση, δηλαδή φέτος και οι 10.500 έτσι ώστε να καλυφθεί ένα μεγαλύτερο μέρος των κενών.

Η κατανομή ανά κλάδο και ειδικότητα

Την ίδια ώρα το ΥΠΑΙΘ επιμένει να μην δίνει συγκεκριμένη απάντηση στα ερωτήματα και τα αιτήματα τόσο στη Βουλή όσο και στα εκπαιδευτικά σωματεία που αφορούν στην κατανομή των διορισμών των εκπαιδευτικών κατά κλάδο και ειδικότητα και στη σύσταση οργανικών θέσεων.

Η υφυπουργός Ζέττα Μακρή δήλωσε ότι επίκειται η έκδοση Κοινής Απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών για τον καθορισμό του αριθμού των κενών θέσεων εκπαιδευτικών που πρόκειται να καλυφθούν, κατά κλάδο και ειδικότητα ή ειδίκευση και ότι οι διορισμοί αυτοί προβλέπεται να γίνουν σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 53 έως 62 του Κεφαλαίου Ε΄ του Ν. 4589/2019.  Παράλληλα σημείωσε, με το γνωστό γενικόλογο τρόπο, ότι οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών γίνονται με βάση τα υφιστάμενα οργανικά κενά, έπονται της διαδικασίας των μεταθέσεων των υπηρετούντων μόνιμων εκπαιδευτικών και πραγματοποιούνται στις απομένουσες μετά τις μεταθέσεις κενές θέσεις.

Και στα πλαίσια αυτά σωστά επισημαίνουν η Ένωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝ.ΕΚ.Ε.Μ.) και ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων ότι στο παρά πέντε της ανακοίνωσης από πλευράς Υπουργείου Παιδείας της κατανομής για τους διορισμούς εκπαιδευτικών, δεν έχουν ακόμη συσταθεί οι οργανικές θέσεις για τους πέντε κλάδους της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Εικαστικοί, Θεατρολόγοι-Ηθοποιοί, Καθηγητές Πληροφορικής, Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας). Με λίγα λόγια πέντε κλάδοι εκπαιδευτικών έχουν εξαφανιστεί από το εκπαιδευτικό τοπίο όσον αφορά στις οργανικές θέσεις!

Στο σημείο αυτό οφείλουμε να επισημάνουμε ότι οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας, η τωρινή και οι προηγούμενες, είναι “μανούλες” σε κινήσεις παραπλάνησης, εξαπάτησης και δημιουργίας εμφυλιοπολεμικού κλίματος στη λογική τού «διαίρει και βασίλευε».

Ναι το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας χρησιμοποιεί τις μεθόδους της «τέχνης του πολέμου», νεκρανασταίνοντας έναν πολέμαρχο του παρελθόντος (Σουν Τζου): «…Ο πόλεμος βασίζεται στην εξαπάτηση. Αν ο εχθρός σου ξεκουράζεται, μην τον αφήσεις σε ησυχία. Αν οι δυνάμεις του είναι ενωμένες, διάσπασέ τες. Κάνε επίθεση, όταν είναι απροετοίμαστος. Να εμφανίζεσαι εκεί που δεν σε περιμένει…»

Λιπαίνουν την αφέλεια και την κοινωνική στραβωμάρα, «γαργαλάνε» τις χαμηλές συνειδήσεις, πριμοδοτούν αντιλήψεις του τύπου «για τη δική μου καλύβα που καίγεται φταίει του διπλανού που δεν καίγεται ακόμη»… Οι ίδιοι που ευθύνονται για την αδιοριστία και την ανεργία, για τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς-ρεζέρβα, οι ίδιοι που έχουν καταργήσει τους διορισμούς εκπαιδευτικών, ρίχνουν έντεχνα τον σπόρο για πολλούς μικρούς εμφύλιους, με στόχο να διασπάσουν την εκπαιδευτική κοινότητα, να την τραυματίσουν θανάσιμα και να την καταστήσουν αδύναμη να αντιμετωπίσει τον νέο εργασιακό μεσαίωνα που ετοιμάζουν.

Είναι σαφές, λοιπόν, ότι το ΥΠΑΙΘ στρώνει το δρόμο για δημιουργία εμφυλίων στους εκπαιδευτικούς, με όχημα το γνωστό παιχνίδι των «κατανομών», την πριμοδότηση αντιπαραθέσεων ειδικοτήτων και κλάδων, την προβολή και ενίσχυση του ψευτοδιλήμματος «ενίσχυση της πρωτοβάθμιας ή της δευτεροβάθμιας».

Στο “παιχνίδι” αυτό έχουν συνοδοιπόρους τις ηγεσίες των συνδικαλιστικών παρατάξεων εκείνων που είναι δεμένες με την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική.

Μοναδική “ασπίδα” ανατροπής των παραπάνω σχεδίων είναι η μαχητική ενότητα και διεκδίκηση των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών και των γονιών, για μείωση των μαθητών ανά τμήμα, μαζικούς – μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα, πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς και οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

Χρήστος Κάτσικας – alfavita