Τηλεκπαίδευση χωρίς τα απαραίτητα μέσα για κάθε «έκτακτη ανάγκη»

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ, αντί να κινηθεί στην κατεύθυνση της διασφάλισης ανοικτών σχολείων, λόγω της πανδημίας, επιδιώκει μέσω νομοθετημάτων, να επιβάλει την τηλεκπαίδευση για κάθε «ανάγκη» που παρίσταται, όπως σήμερα με τις ακραίες καιρικές συνθήκες. Η αδιαφορία για τη στήριξη των μαθητών στις πολυποίκιλες ανάγκες τους (μορφωτικές, ψυχοσυναισθηματικές, κοινωνικοποίησης, εμπέδωσης των αρχών της δημοκρατίας, καλλιέργεια κριτικής σκέψης, κλπ) και η πολιτική επιλογή των ανοχύρωτων σχολείων οδηγεί σε μια επικίνδυνη συνθήκη για το μέλλον του δημόσιου σχολείου και της παιδαγωγικής διάστασης της μαθησιακής διαδικασίας.

Το εκπαιδευτικό κίνημα, σε όλες τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχει πάρει η Κυβέρνηση που οδηγούν στην αποσάρθρωση της δημόσιας εκπαίδευσης και την περαιτέρω όξυνση των μαθησιακών ανισοτήτων, χωρίς τον παραμικρό διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, έχει αντιταχθεί δυναμικά με ξεκάθαρες θέσεις σε όλα τα ζητήματα και κινητοποιήσεις, αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω…

Σήμερα, με σχεδόν ολόκληρη την Ελλάδα κλειστή (κάποιες περιοχές λόγω πανδημίας κι άλλες λόγω καιρού), επιστρατεύει την τηλεκπαίδευση ως τη μοναδική λύση, για να παραμείνει ζωντανή η εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς όμως να έχει διασφαλίσει τα αυτονόητα. Τον τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με μια εγγενή αδυναμία να μετακινηθούν οι συνάδελφοι στις σχολικές τους μονάδες για πραγματοποίηση τηλεκπαίδευσης από τους σχολικούς χώρους λόγω καιρικών συνθηκών, χωρίς προσαρμοσμένα διδακτικά αντικείμενα σε εξ αποστάσεως εκπαιδευτικές διαδικασίες και φυσικά χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο για αξιοποίηση του μέτρου αυτού σε κάθε περίπτωση που στο μέλλον χρειαστεί, για να καλυφθούν οι όποιες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ξεκαθαρίζουμε ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών πως εάν τα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και της Κυβέρνησης, μόλις τελειώσει η περίοδο της υγειονομικής κρίσης-πανδημία λόγω covid-19, είναι η αξιοποίηση της τηλεκπαίδευσης για να αντικαταστήσουν, εστιασμένα σε περιοχές της χώρας, τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία θα μας βρουν μπροστά τους. Δε θα επιτρέψουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή της μαθησιακής διαδικασίας από ζωντανή διαδικασία σε ένα αποστειρωμένο, πέρα από κάθε επιστημονική άποψη, υποκατάστατο μέσα από οθόνες. Θα υπερασπιστούμε το δημόσιο σχολείο, την παιδαγωγική ελευθερία των σχολείων μας, τις δυνατότητες λήψεις απόφασης των καλύτερων δυνατών λύσεων από τους συλλόγους διδασκόντων που γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες των μαθητών καθώς το σύνολο των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, με κάθε πρόσφορο τρόπο.