Π.Κορφιάτης: Τεράστιο ζήτημα με τη διαχείριση των καταγγελιών που αφορούν ιδιώτες από άλλους ιδιώτες

Σε ιδιώτες το τηλεφωνικό κέντρο του ΣΕΠΕ

 Διαβάζουμε το άκρως ενδιαφέρον και ανησυχητικό άρθρο της Εφημερίδας Δημοκρατία για το τηλεφωνικό κέντρο του ΣΕΠΕ ….. καλά ας μην τα συνδέσουμε προς το παρών με τον πύργο Ελέγχου του ΕΦΚΑ ….  

Δείτε εδώ το άρθρο

Όποιος καλεί το 15512 με μήνυμα παραπέμπεται στο… 1555

Το 15512, ο τηλεφωνικός αριθμός στον οποίο καλούσαν οι εργαζόμενοι για να κάνουν καταγγελίες, καταργήθηκε σιωπηρά. Όποιος τηλεφωνεί ακούει πλέον ένα ηχογραφημένο μήνυμα, το οποίο τον παραπέμπει στο 1555, το νέο, ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Εργασίας.

Η λειτουργία του ενιαίου κέντρου ανατέθηκε αντί ποσού 12.000.000 ευρώ από τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη σε ιδιωτική εταιρία. Ως εκ τούτου, όταν ένας εργαζόμενος καλέσει στο 1555 για να κάνει καταγγελία σχετικά με την παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας δεν απαντά πλέον επιθεωρητής Εργασίας, ο οποίος έχει εξειδικευμένες γνώσεις και αντλεί συγκεκριμένες πληροφορίες ώστε, εάν χρειαστεί, να προχωρήσει το ΣΕΠΕ σε επιτόπιο έλεγχο και να επιβάλει πρόστιμα, αλλά ένας υπάλληλος της εταιρίας που χειρίζεται το τηλεφωνικό κέντρο. Αυτός, με τη σειρά του, διαβιβάζει την καταγγελία στο Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας, χωρίς να είναι σε θέση να χειριστεί την υπόθεση.

Χαρακτηριστική ήταν η περίπτωση κατά την οποία εργαζόμενος σε ιδιωτική επιχείρηση τηλεφώνησε στο 1555 για να ρωτήσει σχετικά με τυχόν προσαυξήσεις που δικαιούται βάσει προϋπηρεσίας, και άκουσε άναυδος από την άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής να του απαντούν για τις τριετίες στο… Δημόσιο.

Απόδειξη ότι οι υπάλληλοι της εταιρίας που διαχειρίζεται το τηλεφωνικό κέντρο όχι μόνο δεν είναι σε καμιά περίπτωση γνώστες της εργατικής νομοθεσίας, αλλά δεν επαρκούν ούτε καν για τα στοιχειώδη!

Εικόνα

«Είναι σαν να αναλάβει το ΕΚΑΒ μια ιδιωτική εταιρία και να μη σηκώνει πια το τηλέφωνο εξειδικευμένο νοσηλευτικό προσωπικό που δίνει ακόμη και οδηγίες Πρώτων Βοηθειών αν χρειαστεί, αλλά ένας υπάλληλος ιδιωτικής εταιρίας που απλά στέλνει ασθενοφόρο» εξηγούν στη «δημοκρατία» έμπειρα στελέχη της Επιθεώρησης Εργασίας.

Σχολιάζοντας την εξέλιξη, ο πρώην ειδικός γραμματέας του ΣΕΠΕ Πάνος Κορφιάτης σημειώνει: «Υπάρχει τεράστιο ζήτημα με τη διαχείριση στην ουσία των καταγγελιών που αφορούν ιδιώτες από άλλους ιδιώτες.

Πόσο μάλλον που μπορεί ανάμεσα στους αναδόχους να είναι και εταιρίες με αξιοζήλευτες επιδόσεις στις καταγγελίες σε βάρος τους. Αν δούμε και το κόστος της υπηρεσίας (μόλις 12.000.000 ευρώ), κατάφεραν να τα κάνουν και χειρότερα και ακριβότερα».

Συν τοις άλλοις, από την 1η Ιανουαρίου 2022, το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας καταργείται με τη σημερινή του μορφή και συστήνεται μια νέα Ανεξάρτητη Αρχή, στα πρότυπα της ΑΑΔΕ. Επομένως, τίθεται επιπλέον το ερώτημα γιατί το 15512 συγχωνεύθηκε με το ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο του υπουργείου Εργασίας, λίγους μήνες πριν από την απόσχισή του.

Ωστόσο, η… τσαπατσουλιά από το υπουργείο Εργασίας δεν σταματά εκεί. Η ιστοσελίδα του 1555.gov.gr είναι τόσο πρόχειρα φτιαγμένη, που θυμίζει το αλήστου μνήμης σκάνδαλο «Σκόιλ Ελικίκου», που πρώτη είχε αναδείξει η «δημοκρατία» τον Απρίλιο του 2020.

Όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που παραθέτουμε, στην ιστοσελίδα «βαφτίζονται» αρσενικού γένους τόσο το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) όσο και η Ισότητα!