Με επιπλέον 1,7 εκατ. ευρώ θα επιβαρυνθεί ο ΟΑΣΘ για να κάνει «σαν καινούργια» τα μεταχειρισμένα λεωφορεία από τη Λειψία

Με το θερμόμετρο στη Θεσσαλονίκη να φλερτάρει χθες το μεσημέρι με τους 40 βαθμούς Κελσίου υπό σκιά, χιλιάδες πολίτες στοιβάζονταν υποχρεωτικά στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ για να επιστρέψουν από τις δουλειές τους στα σπίτια τους. Σε αρκετά από αυτά ο κλιματισμός έμοιαζε να «βαριανασαίνει» και οι συνθήκες στο εσωτερικό τους θύμιζαν τριτοκοσμική χώρα…

Σύμφωνα με εργαζόμενους, τα δήθεν «καινούργια» λεωφορεία που νοίκιασε ο ΟΑΣΘ και είναι και αυτά μεταχειρισμένα έχουν προβλήματα στην απόδοση του κλιματισμού και ο «άριστος» διοικητής του ΟΑΣΘ, αντί να ζητάει την αγορά νέων, σύγχρονων αντιρρυπαντικών λεωφορείων, δεν χάνει ευκαιρία να διαφημίζει ότι σύντομα ο ΟΑΣΘ να έχει στη διάθεσή του άλλα 80 αντίστοιχης κλάσης λεωφορεία, τα οποία επίσης θα ενοικιάσει.

Παράλληλα ο Οργανισμός θα δαπανήσει ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για να επισκευάσει τα λεγόμενα «σαπάκια» λεωφορεία που έφερε από τη Λειψία ο «άριστος» δήμαρχος Θεσσαλονίκης, πριν ο Δήμος Λειψίας τα δώσει για παλιοσίδερα, αφού τα είχε αποσύρει λόγω παλαιότητας από την κυκλοφορία.

Έτσι, τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με όσα είπε σε τοπική ενημερωτική ιστοσελίδα ο «άριστος» διοικητής του ΟΑΣΘ, θα βγει στο αέρα ο σχετικός διαγωνισμός ύψους 1,7 εκατ. ευρώ για να γίνουν τα λεωφορεία της Λειψίας «σαν καινούργια». Δηλαδή για να μπορούν να κυκλοφορούν τουλάχιστον σε δρομολόγια που δεν έχουν έντονες ανηφόρες και κατηφόρες… και να μην αποσύρονται από την κυκλοφορία τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ο διαγωνισμός θα αφορά εργασίες συντήρησης, αντικατάσταση του καταλύτη τους και τοποθέτηση κλιματιστικών. Προς στιγμήν και τα 49 λεωφορεία που ήρθαν από τη Λειψία και έτυχαν «θερμής» υποδοχής από τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, τον υπουργό Μεταφορών και τη διοίκηση του ΟΑΣΘ παραμένουν εδώ και περίπου έναν χρόνο στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ και σε χώρο ενοικιαζόμενο με υψηλό τίμημα.

Μόλις τα 18 μπήκαν, ως γνωστόν, στην κυκλοφορία, και αποσύρθηκαν ως ακατάλληλα για τους θερινούς μήνες. Αλλά και τους χειμερινούς, που κυκλοφόρησαν για λίγο, δεν τα πήγαν ιδιαίτερα καλά, διότι άλλες οι συνθήκες στη Λειψία και άλλες στη Θεσσαλονίκη.

Πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ μέχρι στιγμής το κόστος

Από τις πρώτες κιόλας ημέρες άρχισαν να ξεμένουν στις ανηφόρες, οι καταλύτες τους υπερθερμαίνονταν και προκαλούσαν βλάβες στους κινητήρες, ενώ ούτε ο ΟΑΣΘ ούτε άλλο εξωτερικό συνεργείο διαθέτει εμπειρία για την αποκατάσταση βλαβών σε αυτόν τον τύπο των λεωφορείων.

Το δήθεν «δώρο» από τη Λειψία μέχρι στιγμής έχει κοστίσει πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης πλήρωσε 550.000 ευρώ για την αγορά τους, ενώ ο ΟΑΣΘ έχει ήδη δαπανήσει περί τα 350.000 ευρώ για τη μεταφορά τους από τη Γερμανία και τη φύλαξή τους σε κάποιον ιδιωτικό χώρο. Τώρα θα δώσει άλλα 1,7 εκατ. ευρώ για να μπορούν στοιχειωδώς να βγαίνουν στους δρόμους.

Στο μεταξύ ο ιδιόκτητος στόλος του ΟΑΣΘ συνεχώς φθίνει και απαξιώνεται στα αμαξοστάσια και όσα λεωφορεία προστίθενται είναι είτε μεταχειρισμένο ενοικιαζόμενο είτε μεταχειρισμένο των τριών ΚΤΕΛ, που ήδη έχουν αναλάβει το 1/3 των δρομολογίων του ΟΑΣΘ. Για τους εργαζόμενους μόνο τυχαία δεν είναι αυτή η επιλογή της διοίκησης και δείχνει ότι στόχος είναι η εκ νέου ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ, που επιτέθηκε στην Κατερίνα Νοτοπούλου όταν σχολίασε «αυτανάφλεξη» ακόμη ενός αστικού λεωφορείου, χθες έσπευσε να ρίξει τις ευθύνες για το ολοκληρωτικό «λαμπάδιασμα» αστικού λεωφορείου, την περασμένη Παρασκευή, στα ΚΤΕΛ και στον ΟΣΕΘ, λέγοντας ότι το συγκεκριμένο λεωφορεία ανήκε στα ΚΤΕΛ Σερρών και πως «ο ΟΑΣΘ δεν έχει καμία ευθύνη».

Μόνο η διοίκηση του ΟΑΣΘ, όταν θέλει να δείξει ότι βγάζει στους δρόμους 400 λεωφορεία, προσμετρά και αυτά των ΚΤΕΛ…

πηγή