ΑΔΕΔΥ: Απεργία και αποχή από την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σήμερα
Το Γενικό Συμβούλιο της ΑΔΕΔΥ αποφάσισε να διεξαχθεί 24ωρη πανελλαδική απεργία σήμερα, Τρίτη 14 Μαΐου 2024, μετά από αίτημα της ΟΛΜΕ για αποχή από την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Ανταποκρινόμενη, η ΑΔΕΔΥ κατέθεσε εξώδικο στις 10 Μαΐου και ανακοίνωσε την έναρξη νέας απεργίας, η οποία θα ξεκινήσει επίσημα την Τρίτη 14/5.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΑΔΕΔΥ για την απεργία την Τρίτη 14/5
«Συνάδελφοι/ισσες,
μετά τη νέα δικαστική προσφυγή του ΥΠΑΙΘΑ ενάντια στον αγώνα της ΟΛΜΕ, το ΔΣ της ΟΛΜΕ ζήτησε από την ΑΔΕΔΥ να προκηρύξει νέα απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Η ΑΔΕΔΥ αποδέχθηκε το αίτημα της ΟΛΜΕ και κατέθεσε το σχετικό εξώδικο στις 10.5.24. Ως εκ τούτου, η νέα απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση είναι σε νόμιμη ισχύ από την Τρίτη 14.5.24.
Για να συμμετέχουμε στην νέα απεργία αποχή υπογράφουμε την σχετική δήλωση (ακολουθεί στο τέλος του εγγράφου) και την καταθέτουμε στο πρωτόκολλο του σχολείου από την Τρίτη 14.5.24.
Υπενθυμίζουμε ότι είναι σε ισχύ και οι προκηρυγμένες στάσεις εργασίας από την ΟΛΜΕ.
Καλούμε όλες και όλους να συμμετέχουν μαζικά στον αγώνα κατά της ατομικής αξιολόγησης! Δεν τρομοκρατούμαστε από τις δικαστικές προσφυγές!
Με ενότητα και μαζικότητα θα νικήσουμε!»
Τρίωρες στάσεις εργασίας για την ΟΛΜΕ στις 22 Μαΐου
Με πανελλαδική τρίωρη στάση εργασίας, η οποία θα συμπίπτει χρονικά με τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων της ελληνικής Pisa στις 22 Μαΐου, εκφράζει την αντίθεσή της η ΟΛΜΕ, καλώντας τα μέλη της να μην λάβουν μέρος στις διαδικασίες διεξαγωγής των εξετάσεων.
Σύμφωνα με το σκεπτικό των εκπαιδευτικών, οι συγκεκριμένες εξετάσεις καλλιεργούν έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των μαθητών, ενισχύουν την αποστήθιση, είναι ενάντιες στις παιδαγωγικές αρχές.
Επίσης, υποστηρίζεται ότι εντείνονται οι κοινωνικές ανισότητες, μέσω της διοχέτευσης των πιο αδύναμων μαθητών σε σχολεία «υποβαθμισμένα», με αποτέλεσμα να υπονομεύεται η αναβάθμιση της εκπαίδευσης στη χώρα μας.
«Το ΥΠΑΙΘΑ, παρά τις αντιδράσεις σύσσωμης της εκπαιδευτικής κοινότητας, προχωρά και φέτος σε εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές/τριες της Στ’ Δημοτικού και Γ΄ Γυμνασίου, η επονομαζόμενη και ελληνική PISA. Οι εξετάσεις αφορούν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών και θα υλοποιηθούν σε αντιπροσωπευτικό δείγμα τουλάχιστον 6.000 μαθητών σε ανώνυμη βάση, από τουλάχιστον 600 συμμετέχουσες σχολικές μονάδες.
Το ΥΠΑΙΘ, συνεπές στη στείρα επικοινωνιακή πολιτική του, διακηρύσσει ότι το εξεταστικό πρόγραμμα έχει σχεδιαστεί με βάση το διεθνές πρόγραμμα P.I.S.A. του ΟΟΣΑ. Δείχνει να αγνοεί ότι το πρόγραμμα αυτό έχει δεχτεί σοβαρή κριτική παγκοσμίως, με βασικά επιχειρήματα, μεταξύ άλλων, ότι η χρησιμοποίησή του ως ερευνητικού εργαλείου οδηγεί σε έναν ακραίο και αφόρητο ανταγωνισμό ανάμεσα στην εκπαιδευτική κοινότητα, αντιστρατεύεται βασικές παιδαγωγικές αρχές ενός ανθρωπιστικού σχολείου, οδηγεί σε κατηγοριοποίηση και κατάταξη των σχολείων, των μαθητών/μαθητριών αλλά και των εκπαιδευτικών, ενώ προσανατολίζει τη διδασκαλία σε προσχεδιασμένα μαθήματα και ενισχύει την στείρα αποστήθιση σε βάρος της κριτικής και δημιουργικής μάθησης.
