Θάνατος μαθητή ειδικού σχολείου Πειραιά από κορονοϊό

Τα Ειδικά Σχολεία έχουν αφεθεί στο έλεος της πανδημίας, να λειτουργούν ακόμα και στις «κόκκινες» περιοχές.

Η τραγική κατάληξη μαθητή Ειδικού Σχολείου του Πειραιά από κορονοϊό,καταδεικνύει τη λάθος επιλογή του Υπουργείου, που έχει αποφασίσει να λειτουργούν τα ειδικά σχολεία όλο αυτό το διάστημα – ακόμα και στις κόκκινες περιοχές – χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο.

Θλίψη αλλά και προβληματισμό για τις συνθήκες προστασίας των μαθητών των ειδικών σχολείων προκαλεί η είδηση του θανάτου ενός παιδιού που φοιτούσε σε αντίστοιχο σχολείο στον Πειραιά και κατέληξε στις αρχές του μήνα νικημένο από τον κορονοϊό. 

Το παιδί, σύμφωνα με τις πληροφορίες, έπασχε από αυτισμό και υποκείμενα νοσήματα που επιβάρυναν την υγεία του. Ο μαθητής είχε σταματήσει να πηγαίνει στο σχολείο από τις 12 Φεβρουαρίου, λόγω άλλης ασθένειας, ωστόσο 10 μέρες μετά εμφάνισε ύποπτα συμπτώματα (βήχα, δύσπνοια) και διασωληνώθηκε.

Στις 4 Μαρτίου άφησε την τελευταία του πνοή. Την ίδια ώρα, ύποπτα συμπτώματα εμφάνισε και η μητέρα του, κατά τη διάρκεια της παραμονής του μαθητή στο σπίτι, όπου και διαγνώστηκε και ίδια θετική στον κορονοϊό. 

Σχολιάζοντας την είδηση του θανάτου ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά, Ηλίας Πατίδης,τονίζει την ανάγκη να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία των μαθητών των ειδικών σχολείων, εν μέσω πανδημίας.

«Ανεξάρτητα από την επιβαρυμένη υγεία του μαθητή, υπάρχουν κι άλλα ζητήματα που πρέπει να εξεταστούν και τα οποία δυστυχώς έρχονται στην επιφάνεια έπειτα από τέτοια τραγικά περιστατικά. Δεν γίνεται να κάνουμε ότι δεν τρέχει τίποτα. Κρατάνε τα Ειδικά Σχολεία ανοιχτά, αλλά τι μέτρα έχουν παρθεί για την αποσυμφόρηση των δρομολογίων μεταφοράς των μαθητών, για να μειωθεί ο συγχρωτισμός παιδιών από διαφορετικές περιοχές και από διαφορετικά σχολεία;», τονίζει ο κ. Πατίδης.

«Τι μέτρα έχουν παρθεί για να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό για να μειωθούν οι μαθητές ανά ομάδα, να αξιοποιηθούν τα κλειστά σχολεία, κάθε υποδομή για να μην συγχρωτίζονται μαθητές και εργαζόμενοι; Για να προσληφθεί επιπλέον, προσωπικό σχολικών νοσηλευτών και για να καλύπτονται τα υγειονομικά πρωτόκολλα;», συμπληρώνει.

Ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Πειραιά καταγγέλλει πως παρά το γεγονός ότι ο κορονοϊός είναι σε έξαρση, δεν πραγματοποιούνται συχνά τεστ, όπως κανονικά θα έπρεπε. «Κρατάνε τα Ειδικά Σχολεία ανοιχτά, αλλά τεστ πραγματοποιούνται περίπου μία φορά το μήνα στο συγκεκριμένο σχολείο. Συγκεκριμένα, τεστ πραγματοποιήθηκαν τέλη Γενάρη και τέλη Φλεβάρη. Στο μεταξύ, το παιδί νόσησε και κατέληξε», λέει χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, επισημαίνει πως είναι ανάγκη να υπάρχει μέριμνα για εντοπισμό, καταγραφή και κυρίως για συστηματική παρακολούθηση των μαθητών που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, με ευθύνη του Υπουργείου Υγείας.

«Η τραγική περίπτωση του μαθητή μας αποδεικνύει πως πολλά παιδιά στα Ειδικά Σχολεία ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, έχουν και άλλα υποκείμενα (σοβαρά) νοσήματα. Δεν θα έπρεπε, ανάλογα τον τόπο κατοικίας των μαθητών, να υπάρχει συστηματική επαφή και παρακολούθηση του μαθητή και της οικογένειά του από φορέα της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (εξέταση, συχνά τεστ κλπ);

Οι υπεράνθρωπες προσπάθειες εκπαιδευτικών δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ανάγκη ολοκληρωμένης, ουσιαστικής κρατικής παρέμβασης και μέριμνας, η οποία όμως απουσιάζει προκλητικά», τονίζει.

πηγή