«Απεργία-αποχή από τις διαδικασίες αξιολόγησης-χειραγώγησης των σχολικών μονάδων»

Κάλεσμα για τη μαζική και δυναμική απεργία- αποχή των εκπαιδευτικών από τις διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης/χειραγώγησης των σχολικών μονάδων με βάση τις συλλογικές αποφάσεις του κλάδου.

Ο τ. αιρετός στο ΚΥΣΔΕ Νεκτάριος Κορδής ενημερώνει σχετικά με τις διαδικασίες αξιολόγησης-χειραγώγησης των σχολικών μονάδων και απευθύνει κάλεσμα για απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών.

Γράφει ο Νεκτάριος Κορδής

Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση των «αρίστων» της ΝΔ, μέσα στην πανδημία, αντί να μεριμνήσουν για την ασφαλή επαναλειτουργία των σχολείων, υιοθετώντας τις προτάσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, εργαλειοποιώντας την υγειονομική κρίση, ψηφίζουν  σειρά αντιεκπαιδευτικών νόμων σε βάρος της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, των μαθητών και των εκπαιδευτικών (αυστηροποίηση των όρων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών, επαναφορά της τράπεζας των θεμάτων, αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, εξίσωση τίτλων κολεγίων με πανεπιστημιακούς, αποκλεισμό χιλιάδων μαθητών από τα πανεπιστήμια, εγκατάσταση αστυνομίας εντός των πανεπιστημιακών χώρων, πειθαρχικά μέτρα για φοιτητές και φυλακίσεις σε όσους συμμετέχουν σε εκπαιδευτικές κινητοποιήσεις ή και παρεμβαίνουν σε συνεδριάσεις(!) Υπηρεσιακών Συμβουλίων).

Την ίδια στιγμή αναδεικνύονται και μια σειρά νέων προβλημάτων που δημιουργήθηκαν από την πανδημία (παρατεταμένος εγκλεισμός μαθητών και εκπαιδευτικών, τηλεκπαίδευση κλπ).

Η κυβέρνηση αρνούμενη να εξετάσει και να χαρτογραφήσει τις παιδαγωγικές, ψυχοκοινωνικές διαστάσεις του αποτυπώματος που αφήνει η πανδημία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, αρνούμενη να διερευνήσει τις διαστάσεις των εκπαιδευτικών ανισοτήτων (νέων και παλαιών που οξύνονται) και να προχωρήσει εγκαίρως σε μέτρα πρόληψης της σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής, ακολουθεί συνειδητά την τακτική της ανεύρεσης ενόχων ανάμεσα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Έχουμε να αντιμετωπίσουμε κυριολεκτικά έναν αντιεκπαιδευτικό Αρμαγεδδώνα με τελικό στόχο ένα αυταρχικά ελεγχόμενο εκπαιδευτικό σύστημα, υποταγμένο στους νόμους της αγοράς, το σχολείο-επιχείρηση της νεοφιλελεύθερης ιδεολογίας, των μορφωτικών προνομίων και των εκπαιδευτικών ανισοτήτων.

     Με την ψήφιση του ν.4692 τον Ιούνιο του 2020 θεσμοθετήθηκε η εσωτερική & εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων από την τρέχουσα σχολική χρονιά και καταργήθηκε όλο το θεσμικό πλαίσιο που προέβλεπε την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας με το οποίο είχε συμφωνήσει η ΟΛΜΕ με βάση τις θέσεις του κλάδου.