θέλουμε και πρέπει να επιστρέψουμε στη σχολική τάξη αλλά όχι για δεύτερη φορά χωρίς κανένα σχέδιο

του Γιάννη Κανελλόπουλου

Σήμερα, μετά από 2 μήνες, άνοιξαν τα σχολεία για τους εκπαιδευτικούς όλης της χώρας. Εκπαιδευτικοί, προερχόμενοι από όλη την επικράτεια (ειδικά αφού το σύστημα έχει φροντίσει να λειτουργεί κάθε χρόνο με χιλιάδες αναπληρωτές λόγω μηδενικών διορισμών), μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων συνεδρίασαν σε ένα γραφείο για τον σχεδιασμό τους στο επικείμενο άνοιγμα των σχολείων για χιλιάδες μαθητές τη Δευτέρα.

Όλα αυτά έγιναν χωρίς καν να έχει προηγηθεί έστω ένα rapid test των εκπαιδευτικών πριν συγχρωτιστούν στον ίδιο χώρο με τους συναδέλφους τους και εν συνεχεία με τους μαθητές τους (μοναδική εξαίρεση κάποιοι ελάχιστοι δήμοι που προς τιμήν τους πήραν από μόνοι τους την πρωτοβουλία). Ακούμε για την περιβόητη πλατφόρμα των δωρεάν τεστ των εκπαιδευτικών.

Ποια όμως είναι η αλήθεια;

Όσοι προσπάθησαν να μπουν στην πλατφόρμα προκειμένου να προστατέψουν τους εαυτούς τους και το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο, τους παραπέμπει η περίφημη πλατφόρμα στο απώτερο μέλλον… (Τα αδιάψευστα στοιχεία στο τέλος). Δηλαδή, πρώτα συγκεντρώθηκαν πολλοί εκπαιδευτικοί στον ίδιο χώρο, χωρίς κανένα άλλο μέτρο προστασίας εκτός από τη μάσκα τους, μετά θα διδάξουν τους 25 μαθητές τους που κανείς δε φρόντισε όπως στα υπόλοιπα κράτη να μειωθεί ο αριθμός τους, (αντίθετα στην Ελλάδα αυξήθηκε εν μέσω πανδημίας) σε έναν μικρό χώρο και σε δύσκολες, λόγω χειμώνα, καιρικές συνθήκες και στο απώτερο… μέλλον μπορεί να τούς γίνει, εφόσον το θελήσουν, και κανένα τεστ.

Αφού πρώτα δηλαδή, εάν κάποιος ήταν θετικός στο νέο ιό, τον έχει διασπείρει-άθελά του φυσικά-σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Και μετά τα παιδιά στις οικογένειές τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται εάν σπίτι τους έχουν άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Σημειωτέον ότι στα ιδιωτικά σχολεία τα τεστ στους εκπαιδευτικούς είναι αυτονόητα πριν την είσοδό τους στα σχολεία.

Και αργότερα τι θα γίνει; Αργότερα τα σχολεία είναι πολύ πιθανό να ξανακλείσουν στον βωμό της περιβόητης ατομικής ευθύνης που δυστυχώς δεν ακολουθήθηκε…

Όσο για δωρεάν τεστ ανά τακτά χρονικά διαστήματα στους εκπαιδευτικούς και τέστ- έστω δειγματοληπτικά-στους μαθητές που ακόμα και εάν δεχτούμε ότι περνούν τη νόσο ασυμπτωματικά, τη μεταδίδουν, σύμφωνα με τις έρευνες, κανονικά στους πάντες, ούτε κουβέντα! Μην είμαστε και πλεονέκτες!!!

Σχετικά με την περιβόητη διαφορετική ώρα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών που θα αντιμετωπίσει τη διασπορά, πού είναι οι οδηγίες από το υπουργείο; Θα πάρει ο κάθε σύλλογος διδασκόντων ή ο κάθε διευθυντής την ευθύνη; Ποιος τους κατοχυρώνει νομικά για αυτό; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο για όλη τη χώρα; Και αυτό δεν «κοστίζει» τίποτα. Μόνο δυο αράδες σε μια εγκύκλιο. Αλλά ξέχασα. Από Δευτέρα και βλέπουμε… Και μετά θα αναρωτιόμαστε… Μα γιατί ξανακλείνουν τα σχολεία;

Εννοείται ότι μπροστά σε μια πρωτόγνωρη πανδημία δεν μπορεί όλα να προβλεφθούν. Αλλά ούτε τα αυτονόητα; Ούτε κανείς από το υπουργείο μπαίνει στον κόπο να συναντηθεί με τους πλέον αρμόδιους για το θέμα; Τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς που παρακαλούν εδώ και μήνες για μια συνάντηση ώστε να μεταφέρουν την αγωνία τους και τους προβληματισμούς τους;

Δυστυχώς η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας φαίνεται ότι αδυνατεί πλήρως ή δε θέλει να συνεργαστεί με την εκπαιδευτική κοινότητα. Έτσι όμως, χωρίς συνεργασία, δυστυχώς τα προβλήματα δε λύνονται και, εκτός των άλλων, πλήττονται οι γονείς και οι οικογένειές τους.

ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ.

Για πολλούς και διάφορους λόγους. Κυρίως παιδαγωγικούς και ψυχολογικούς. Όλοι θέλουμε και πρέπει να επιστρέψουμε στον φυσικό μας χώρο: τη σχολική τάξη.

Αλλά όχι σαν «πρόβατα στη σφαγή». Όχι χωρίς κανένα μέτρο πρόληψης.

Όχι για δεύτερη φορά χωρίς κανένα σχέδιο. Την πλήρη ευθύνη λοιπόν για την κατάσταση πρέπει όλοι να τη γνωρίζουν. Και όχι να αναρωτιόμαστε, όπως συνηθίζουμε σε αυτήν τη χώρα, γεμάτοι απορία και εκ των υστέρων: ΜΑ ΓΙΑΤΙ;;;

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Ο Γιάννης Κανελλοπουλος είναι μέλος ΙΠΕΜ-ΔΟΕ με το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών