Ο ΑΣΕΠ των αρίστων

Η εφημερίδα το https://www.tovima.gr σε σημερινό της άρθρο μας ενημερώνει για τις επερχόμενες αλλαγές στο σύστημα προσλήψεων με τον ΑΣΕΠ. Η εφημερίδα δεν αναφέρει κάτι για τις χιλιάδες προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ που έχει ολοκληρώσει ή δρομολογήσει για το επόμενο διάστημα η κυβέρνηση των αρίστων.

Σύμφωνα λοιπόν με την εφημερίδα:

Οι βασικές ανατροπές στον ΑΣΕΠ, αφορούν στην κατάργηση όλων των επιμέρους διαγωνισμών που γίνονται ως τώρα κάθε χρόνο στον ΑΣΕΠ καθώς θα γίνεται ένας διαγωνισμός ετησίως ο οποίος θα περιλαμβάνει όλες τις ανάγκες του δημοσίου για τις νέες θέσεις εργασίας.

Αλλάζει επίσης και ο τρόπος με τον οποίο θα αντιμετωπίζονται οι διαδικασίες των τυπικών προσόντων και αυτά θα προσμετρώνται στα μόρια των υποψηφίων για τις προκηρυχθείσες θέσεις εργασίας. Πχ δεν θα αντιμετωπίζονται με τα ίδια μόρια τα πτυχία από ανατολική χώρα με υψηλό βαθμό με ένα πτυχίο από γνωστό πανεπιστήμιο των ΗΠΑ με χαμηλό βαθμό.

Τεστ προσωπικότητας

Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις αφορούν μεταξύ άλλων την καθιέρωση τεστ προσωπικότητας, ενός ετήσιου γραπτού διαγωνισμού για το σύνολο των μόνιμων θέσεων υποψηφίων πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης και σύντμηση των διαδικασιών πρόσληψης.

Οι ρυθμίσεις στηρίζονται στις προτάσεις που κατέθεσε επιτροπή που συστάθηκε από το υπουργείο Εσωτερικών με συμμετοχή στελεχών του ΑΣΕΠ και εκπροσώπων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και των υπουργείων Εσωτερικών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

7 άξονες των αλλαγών

Συγκεκριμένα προβλέπονται:

1. Καθιέρωση στις διαδικασίες ΑΣΕΠ, υποχρεωτικής γραπτής γνωστικής δοκιμασίας προκειμένου να διασφαλισθεί η ύπαρξη των απαραίτητων, γενικών και ειδικών γνώσεων.

2. Το σύστημα εξετάσεων να γίνει λειτουργικότερο, ώστε τελικά να τοποθετείται ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση. Σήμερα η έμφαση δίδεται στα τυπικά προσόντα.

3. Ηλεκτρονικοποίηση διαδικασιών και ανάπτυξη διαλειτουργικότητας μεταξύ ΑΣΕΠ και εμπλεκομένων στις επιμέρους διαδικασίες φορέων που παρέχουν «στοιχεία – εισροές» στις διαδικασίες ΑΣΕΠ, τόσο για το τακτικό προσωπικό, όσο και για το προσωπικό ορισμένου χρόνου.

4. Μείωση του διοικητικού βάρους ΑΣΕΠ μέσα από τη δόμηση μιας στιβαρής, ενιαίας και προγραμματισμένης διαδικασίας, σε αντίθεση με το ισχύον σύστημα που ενθαρρύνει την κατά τρόπο αποσπασματικό έναρξη διαδικασιών πρόσληψης και την ως εκ τούτου μη στοχοθετημένη κατανομή των ανθρώπινων πόρων της Ανεξάρτητης Αρχής.

5. Ενίσχυση-ενδυνάμωση του ΑΣΕΠ, τόσο ως προς το στελεχικό δυναμικό, όσο και τους συμβούλους (αύξηση του αριθμού τους) προκειμένου να καταστεί δυνατή η με όρους αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας άσκηση του έργου της Αρχής, στο πλαίσιο του οράματος για επιτέλεση κομβικού ρόλου από το ΑΣΕΠ, σε όλη τη διάρκεια και τις εκφάνσεις του κύκλου ζωής ενός υπαλλήλου.

6. Σύντμηση χρόνου ολοκλήρωσης διαδικασιών πρόσληψης προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ, ώστε ο χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ υποβολής αιτήματος του φορέα και ανακοίνωσης του πίνακα διοριστέων να μην υπερβαίνει το ένα έτος.

7. Ανάπτυξη ειδικά παραμετροποιημένου και προσαρμοσμένου στις απαιτήσεις της ελληνικής δημόσιας διοίκησης επιστημονικού εργαλείου για τη διακρίβωση δεξιοτήτων και στοιχείων προσωπικότητας των υποψηφίων δημοσίων υπαλλήλων.